Kurtki motocyklowe – skórzana czy tekstylna? Jaką dobrać?

0
Kurtki motocyklowe - skórzana czy tekstylna? Jaką dobrać?

Miłośnicy jednośladów są bez wątpienia rozpieszczani przez producentów odzieży – ogrom rozwiązań, w jakie mogą zainwestować, sprawia że każdy może znaleźć wśród nich coś dla siebie. Jednak duże możliwości związane z wyborem mogą przysporzyć też niemały ból głowy, o czym wiedzą chociażby Ci, którzy choć raz w życiu wybierali kurtki motocyklowe. Podstawowe pytanie, jakie sobie zadawali to – „kurtka skórzana czy tekstylna?”. Sprawdźmy jakie są zalety i wady obu rozwiązań – pomoże Ci to w podjęciu ostatecznej decyzji.

Jakie oznaczenie mają opony wielosezonowe

0
Jakie oznaczenie mają opony wielosezonowe

Opony całoroczne (wielosezonowe) w wielu sytuacjach mogą okazać się dobrą decyzją w zakupie. Umożliwiają bezpieczną jazdę w każdych warunkach, zapewniają oszczędność za sprawą unikania regularnych wizyt w zakładzie wulkanizacyjnym. Jednakże w pewnych przypadkach, niekoniecznie możemy być pewni jaki typ ogumienia posiadamy. Najczęściej są to sytuacje, gdy zamawiamy komplet używanych opon lub zakupiliśmy samochód z drugiej ręki. Jeżeli nie posiadamy szerokiej wiedzy z zakresu opon, nie będziemy w stanie ocenić, czy dane ogumienie jest całoroczne. Opony wielosezonowe mogą mieć bieżnik podobny do letnich jak i zimowych. Ważne okazuje się być sprawdzanie oznaczeń. Znajdują się one na ścianach bocznych opon.

Jak uniknąć mylnego rozumienia oznaczeń?

Często od sprzedawców możemy uzyskać informację, że symbol śnieżynki na bocznej ścianie opony lub napis M+S oznacza komplet całoroczny. Nie jest to prawdą. Pojedynczy symbol płatka śniegu oznacza, że dane ogumienie jest dedykowane do warunków zimowych – niestety nie będzie sprawdzać się latem.

Mogłoby się zdawać, że oznaczenie M + S oznacza opony całoroczne. Również jest to mylne twierdzenie. Informuje nas o fakcie, że wprawdzie ogumienie nadaje się do jazdy po błocie oraz śniegu, jednakże w żadnym stopniu nie jest to zapewnienie, że opona posiada właściwości zimowe. Okaże się odpowiednia do krótkiej przejażdżki po śniegu, aczkolwiek ich użytkowanie przy dłuższych trasach będzie niebezpieczne. Oznaczenia M + S często możemy spotkać chociażby na oponach do samochodów z napędem na cztery koła. Może to wprawdzie informować, że dane ogumienie jest całoroczne, ale równie dobrze może być to zwykły komplet zimowy lub letni.

Nasza czujność powinna być natychmiastowo wzbudzona, jeżeli sprzedawca używanych opon / samochodu twierdzi, że M + S lub śnieżynka na bocznej ścianie oznacza ogumienie całoroczne.

Opony wielosezonowe najczęściej będą posiadać napis: 4 all season lub mieć symbol zmiennych warunków atmosferycznych. Zazwyczaj będzie to śnieżynka i słońce, ewentualnie dodatkowo chmura z deszczem. Jeżeli na ścianie bocznej opony nie znajdziemy żadnego z tych oznaczeń – warto sprawdzić model naszych opon chociażby na stronie internetowej producenta.

Problemy z określeniem jaki typ opon posiadamy, dotyczy najczęściej sytuacji, gdy zakupiliśmy używane ogumienie. Wybierając komplet nowy – od zaufanego producenta / dystrybutora najczęściej uzyskamy potwierdzenie wszelkich najważniejszych informacji. Bez problemu dowiemy się, czy opony, którymi jesteśmy zainteresowani są letnie, zimowe lub całoroczne, polecamy opony wielosezonowe marki Continental: https://www.continental-opony.pl/samochod/opony/allseasoncontact

Salon piękności dla samochodu?

0
Salon piękności dla samochodu?

Kto powiedział, że salon piękności może dotyczyć wyłącznie ludzi? Naszym samochodom również należy się troska, w końcu na co dzień to one „odwalają brudną robotę”. Samochody naprawdę nie mają z nami lekko – nie zawsze mamy czas podjechać na myjnię, nie mówiąc już o dodatkowych zabiegach pielęgnacyjnych dla naszego auta. To duży błąd! Warto troszczyć się o samochody na co dzień, a nie tylko od święta, dzięki czemu będą służyć nam znacznie dłużej.

Jakie zabiegi warto zafundować swojemu samochodowi?

  1. Korekta lakieru

To dobry zabieg dla tych samochodów, które nigdy nie miały zabezpieczanego lakieru. Jak wiadomo, powłoka jest najbardziej narażona na uszkodzenia – w trakcie jazdy od karoserii mogą odbijać się np. drobne kamyki wypadające spod kół. Dodajmy do tego uszkodzenia powstałe przez działanie promieniowania UV i zniszczenia od soli drogowej. Korekta lakieru pozwoli usunąć wszelkie zarysowania i przywróci lakierowi większą estetykę. Sam proces korekcji lakieru jest stosunkowo prosty, ale i tak warto zlecić wykonanie tego zabiegu profesjonalistom. Sami możemy spowodować więcej szkód niż pożytku. Korekta lakieru zaczyna się od dokładnego umycia pojazdu, następnie fachowiec dokonuje ekspertyzy powłoki lakierniczej. Później następuje dekontaminacja lakieru i wreszcie korekta. Przy dobrze wykonanej korekcie można usunąć nawet 95% zarysowań.

  1. Detailing wnętrza

Choć samochód zdecydowanie szybciej zużywa się od zewanątrz, to warto dbać również o jego wnętrze. Jeśli chcesz, żeby twój samochód wyglądał, jakby naprawdę wyszedł z salonu piękności, zamów u specjalisty detailing wnętrza. Fachowiec nie tylko wyczyści wszystkie zakamarki w samochodzie z kurzu, ale też zadba o powierzchnie plastikowe, skórzane, metalowe. Dodatkowo w ramach detailingu przeprowadza się też pranie i impregnację tapicerki oraz konserwację plastików.

  1. Renowacja reflektorów

Nie tylko lakier ulega zużyciu; również na reflektorach można zauważyć częste ślady użytkowania. Po pewnym czasie reflektory stają się matowe i zaczynają brudzić się wewnątrz np. przez zmniejszenie szczelności. Renowacja reflektorów pozwala na ich dokładne oczyszczenie, zabezpieczenie sąsiadujących elementów, wypolerowanie oraz zabezpieczenie reflektorów woskiem.

  1. Powłoka ceramiczna firewall

Powłoka ceramiczna to droższy, ale zdecydowanie warty swojej ceny zabieg. Dzięki niemu możesz zabezpieczyć lakier samochodu na około 2 lata. Powłoka nie tylko chroni przed zarysowaniami i czynnikami atmosferycznymi, ale też odpycha wodę i brud, dzięki czemu samochód z powłoką ceramiczną jest o wiele łatwiej utrzymać w czystości niż zwykłe auto. Ponadto powłoka ceramiczna gwarantuje też zwiększenie estetyki – po zabiegu każdy samochód wygląda jak zrobiony na „wysoki połysk”, a efekt jest o wiele lepszy niż przy stosowaniu zwykłych wosków syntetycznych. Powłoka gwarantuje też ochronę przed promieniowaniem UV, które bardzo często niszczy lakier samochodów.

Autor:  Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki pomocy firmy Ecopless z Pszczyny.

Sklep samochodowy – Warszawa ma dobre oferty?

0
sklep samochodowy Warszawa

Osoby mające własny samochód lub lubią motoryzację w Warszawie mogą przede wszystkim szukać salonów i sklepów samochodowych. Interesują się na przykład nowinkami od producenta, promocjami, chcą kupić części lub zmienić swoje auto na nowsze i lepsze. Przeważnie to jeden ze sklepów samochodowych w Warszawie staje się miejscem, w którym następuje przemiana „zmęczonego życiem” auta w nowoczesny i sprawny pojazd. Niekiedy niskie ceny, a innym razem nowoczesny asortyment kuszą klientów przyjeżdżających z tej lub innej miejscowości. Można więc zauważyć, że sklepy z częściami czy też oferujące duży wybór różnych aut mają klientów nie tylko z Warszawy, ale także z szerokich okolic stolicy. Dlaczego ludzie decydują się dojeżdżać, mając być może bliżej inny sklep? Warszawa kojarzy się z jakością i z wysokim, światowym poziomem obsługi, więc klienci liczą nie tylko na ciekawy asortyment, ale też na uczynnych i miłych sprzedawców.

sklep samochodowy w Warszawie to duży wybór

Sklep samochodowy w Warszawie – na co zwrócić uwagę?

Pomoc zatrudnionych w sklepie samochodowym osób jest nieraz na wagę złota. Owszem, zdarzają się sprzedawcy, których zadaniem jest po prostu sprzedać coś za jak najwyższą cenę, ale są też osoby z prawdziwym powołaniem – im zależy na tym, żeby klient faktycznie był zadowolony z tego co kupi. Będą więc doradzać i zadawać pytania, licząc na to, że na jednym zakupie się nie skończy (korzyść dla sklepu też musi być). Bardzo wiele sklepów samochodowych w Warszawie prowadzi własne strony internetowe, co ułatwia np. informowanie klientów o nowych dostawach. Obecnie większość osób zainteresowanych ofertą sklepu stara się z wyprzedzeniem przeglądać, co ma on do zaoferowania – znacznie skraca to czas zakupów. W przypadku sklepów samochodowych nie jest to tak widoczne, ale coraz więcej klientów sięga nawet po transakcje bezgotówkowe dokonywane w całości przez internet. W ten sposób można kupić auto lub dowolną część. W Warszawie istnieje tak dużo różnych sklepów oferujących części do aut oraz salonów samochodowych, że odwiedzanie ich bywa przyjemne, ale dla oszczędności czasu również można wykorzystać internet.

Aktywna piana do mycia samochodów i szampon samochodowy – kiedy ich używać?

0
Aktywna piana do mycia samochodów i szampon samochodowy – kiedy ich używać?

Aktywna piana do mycia samochodów i szampon samochodowy to dwa kosmetyki, które mają na celu zadbanie o czystość naszego auta. Kiedy ich używać? Czym się różnią? Postaramy się rzucić nieco światła na tę sprawę.

Czysty samochód – chluba właściciela

Kierowców, według stereotypu, możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich zupełnie nie interesuje się swoim samochodem. Dla niej najważniejsze jest by jeździł, a to jak wygląda jest sprawą drugo, a nawet trzeciorzędną. Opozycyjna grupa uważa zaś auto za członka rodziny, o którego trzeba dbać. Ma nie tylko jeździć, ale i być wizytówką domu i właściciela. Jednak zdecydowana większość osób zaliczana jest do trzeciej grupy – zwykłych kierowców. Dla nich auto jest przede wszystkim narzędziem, o które trzeba odpowiednio dbać, by długo nam służyło. Kosmetyka samochodu to dla niektórych przyjemność, ale dla wszystkich obowiązek. Prawo nakazuje, by auto było czyste. Za brudne szyby, lusterka czy lampy możemy dostać mandat do 500 złotych. To najlepszy powód, by zaopatrzyć się w szampon samochodowy lub aktywną pianę do mycia samochodów. Sprawdzamy, czym są oba środki i co je odróżnia.

Aktywna piana do mycia samochodów – dla fanów auto detailingu

Jeżeli wiesz czym jest auto detailing, wiesz również czym jest aktywna piana do mycia samochodów. Te dwa pojęcia są ze sobą nierozerwalne, oczywiście jeżeli mowa o domowym auto detailingu. Otóż aktywna piana do mycia samochodów służy, jak się pewnie domyślasz, do mycia samochodów. Jednak nie jest to zwykły szampon samochodowy. Piana do mycia samochodu służy jako swoisty zmiękczacz. Najłatwiej ją porównać do zmywania naczyń. By zmiękczyć brud i łatwiej umyć talerze, najpierw się je moczy. Dokładnie tak działa aktywna piana do mycia samochodu – https://autochemia.pl/pol_m_Detailing_Mycie-samochodu_Piany-aktywne-1548.html. Nakłada się ją przed myciem auta, by usunęła powierzchowne zabrudzenia i zmiękczyła te mocniej przylegające.

Szampon samochodowy – w akcji po aktywnej pianie

Dopiero wtedy, gdy aktywna piana zacznie działać, do gry można wprowadzić szampon samochodowy. Jego działania chyba nie musimy zbytnio tłumaczyć. Szampon samochodowy służy do dokładnego umycia naszego auta. Stosujemy go, by usunąć pozostałe zabrudzenia, z którymi nie dała sobie rady aktywna piana do mycia. Oczywiście, zarówno ją, jak i szampon samochodowy musimy nakładać zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Zaś wracając do pytań z początku tekstu: różnicę między oboma środkami widać od razu, jednak tak naprawdę auto detailing nie może obejść się bez żadnego z nich.

Spalanie benzyny – co warto wiedzieć?

0
Spalanie benzyny

Koncerny samochodowe prześcigają się w obietnicach dotyczących małego zużycia paliwa przez swoje modele. Oczywistym faktem jest, że jakiekolwiek rozwiązanie zostaną zastosowane, to zużycie nadal pozostanie. Jednak badania wykazały, że kierowca ma wpływ na wysokość spalania swojego samochodu. Aby zmniejszyć ilość zużycia paliwa należy jeździć ekonomicznie. W jaki sposób? Jest kilka zasad, które nam w tym pomogą. Większe spalanie benzyny powoduje niedogrzany silnik, dlatego należy unikać jazdy, kiedy jest jeszcze zimny. Drugąś bardzo ważną rzeczą jest unikanie gwałtownego hamowania i przyspieszania. W mieście warto utrzymać większą odległość od pojazdu przed nami i poruszać się stałą prędkością, by w momencie pojawienia się na przykład pieszego na pasach, być wystarczająco daleko, by zdjąć nogę z gazu i powoli się toczyć. Taki styl jazdy pozwoli nam zaoszczędzić sporo pieniędzy na paliwie.

co warto wiedzieć o spalaniu benzyny

Spalanie benzyny – jak zapobiegać nadmiernemu spalaniu

Jeśli jeździsz ekonomicznie, a Twój samochód nadal zużywa bardzo duże ilości paliwa, może to oznaczać problem natury technicznej. Warto skonsultować się z zaufanym mechanikiem, ponieważ zaniedbanie takiej sytuacji, może skutkować nie tylko stratami dotyczącymi większego spalania benzyny, ale dotyczącymi również kosztów napraw, które wykryte późno, mogą urosnąć do wielkiej skali.Pierwszą czynnością, jaką warto wykonać, to sprawdzenie, czy w miejscu, w którym stał nasz samochód, nie pozostają plamy. W ten sposób samemu możemy sprawdzić szczelność zbiornika paliwa. Jeśli postawisz taką diagnozę, mechanik będzie mógł od razu przystąpić do prac naprawczych. Jeśli jednak nie zauważyłeś żadnych plam, problem może być dużo poważniejszy. Przyczynami nadmiernego spalania benzyny są między innymi usterki układu wtryskowego lub układu zasilania. Co ciekawe, często zdarza się, że spalanie wzrasta po zmianie producenta paliwa. Warto zwrócić uwagę, czy nie zacząłeś tankować na stacji benzynowej należącej do innej marki. Bardzo ważne jest, by szybko reagować i nie zaniedbać problemu, jakim jest większe zużycie paliwa. Jeśli zauważmy coś niepokojącego, reagujmy. Pozwoli nam to uniknąć sporych wydatków.

Części samochodowe sklep internetowy

0
części samochodowe sklepy internetowe

Zapotrzebowanie na części do auta może mieć związek z uszkodzeniem pojazdu wywołanym wypadkiem bądź stłuczką, może być też spowodowane chęcią zmodyfikowania swojego samochodu, ulepszenia go. Dostęp do części uniwersalnych, jak też typowych dla różnych marek jest w naszym kraju dość łatwy, choć w sytuacji trudniejszej znajdują się mieszkańcy małych miasteczek i wsi. W ich przypadku problem polega głównie na tym, że w swojej bezpośredniej okolicy nie mają żadnego salonu, sklepu czy serwisu i są skazani na bardzo długie oczekiwanie na to, aż jedyny w pobliżu warsztat sprowadzi odpowiednie części. Nie trzeba jednak polegać wyłącznie na punktach stacjonarnych. Istnieją sklepy internetowe oferujące części samochodowe nowe, używane, dedykowane bądź uniwersalne. Części samochodowe w sklepach internetowych przeważnie są nowe, ale jeśli jakaś osoba interesuje się przede wszystkim oszczędnością, może wyszukać placówki oferujące części z drugiej ręki. Jeśli będą sprawne, co warto sprawdzić, mogą posłużyć jeszcze wiele lat. Jeśli nie, sklep powinien umożliwiać dokonanie zwrotu bez strat dla kupującego.

części samochodowe w sklepach internetowych są tańsze

Istnieje bardzo dużo sklepów oferujących części samochodowe. Szukanie tego właściwego można skoncentrować na konkretnej marce samochodu lub rodzaju części. Sklepy podejmują różną politykę, niektóre silnie wiążą się z daną marką, inne starają się zapewnić pełen asortyment dowolnemu klientowi. Osoby zakładające taki sklep często mają na uwadze własne doświadczenia z poszukiwaniem części i chcą ułatwić robienie zaopatrzenia innym właścicielom pojazdów.

Sam fakt, że części samochodowe w sklepach internetowych uszeregowane są kategoriami, gwarantuje naprawdę dużą wygodę. Łatwo się je przeszukuje, chcąc znaleźć jedną jedyną, potrzebną część, przez brak której auto odmawia pracy. W razie braku części można skontaktować się z pracownikami sklepu i poprosić o dostarczenie jej. Placówki działające wirtualnie są w o wiele lepszej sytuacji niż stacjonarne punkty, gdyż nie muszą mieć na stanie części, które oferują – mogą współpracować z dowolną hurtownią i zamawiać dokładnie te produkty, o jakie wnioskuje klient.

Kultowe auta, o których powstały legendy

0

W Polsce na 1000 mieszkańców przypada 539 samochodów. To więcej niż we Francji i Wielkiej Brytanii. W naszym kraju w ostatnich 10 latach przybyło ponad 10 milionów aut, a tendencja jest wzrostowa. Dzisiaj w każdej rodzinie jest przynajmniej 1 samochód. Wybieramy te bezpieczne, szybkie, niezawodne i wypełnione po brzegi nowoczesną technologią. Podróżując do przeszłości, możemy się przekonać, że nie zawsze tak było, natomiast jedno jest pewne – legendarny świat motoryzacji jest piękny i zasługuje na to, aby poświęcić mu dłuższą chwilę uwagi.

Piękno, duży wpływ na rozwój motoryzacji, przełomowe odkrycia i rewolucyjne zmiany w konstrukcji – są takie samochody, które wspominamy przez długie lata. W podróż po motoryzacyjnej przeszłości zabiera nas kolekcja Kultowe Auta, książek przedstawiających i opisujących sylwetki legendarnych samochodów. Do każdego numeru dołączona jest oficjalna replika samochodu w skali 1:60-1:64.

Dla małych i dużych fanów motoryzacji

Motoryzacja to dziedzina zainteresowania szczególnie małych, jak  dużych chłopców. Od najmłodszych lat wykazują oni pragnienie kierowania samochodem swoich ojców, dziadków i wujków. Z każdym kolejnym rokiem u wielu z nich początkowa fascynacja przeradza się w hobby. Chcą wiedzieć coraz więcej na temat współczesnych nowoczesnych modeli, ale równie chętnie wracają do czasów, kiedy po ulicach polskich i europejskich miast jeździły Porsche 964 Turbo, Mercedes Benz 190 SL, Fiat 125p i Syrena 105. Kolekcja Kultowe Auta może być dla nich pomocą w odkryciu samochodów, które znają tylko z telewizji i zdjęć. Dla starszego pokolenia to ucieczka do wspomnień, a także ponowne przeżycie lat młodości.

Polska legenda

W kolekcji Kultowe Auta nie mogło zabraknąć jednego z symboli polskiej motoryzacji, czyli Fiata 125p. Produkowany był on przez 24 lata od 1967 roku. Był on godnym zastępcą innej polskiej legendy – Warszawy produkowanej do 1951 roku. Wykorzystano w nim stosunkowo mocny silnik, który pozwalał rozpędzić się Fiatom do 155 km/godz. Wyprodukowano go aż 1,5 mln sztuk, z czego 586 376 wyjechało z naszego kraju i trafiło w ręce zagranicznych kierowców. Fiat 125p zwiedzał cały świat.

Francuska „kaczka”

Entuzjaści francuskiej motoryzacji zapewne znają ją doskonale. „Kaczka” to po prostu Citroën 2 CV, samochód, który wzbudzał bardzo skrajne uczucia. Dla jednych był to unikat, swoiste piękno o niecodziennej stylistyce. Dla innych symbol tego, jak samochód wyglądać nie powinien. Nikt jednak nie zaprzeczy, że Citroën 2 CV zatrząsnął światem motoryzacji w I połowie lat 90. XX wieku. To charakterystyczny samochód o karykaturalnie wąskich kołach i obłych kształtach. Debiutując, uznany został za najbrzydsze auto. To tylko kilka powodów, dla których musiało się znaleźć w kolekcji Kultowe Auta.

Włoska elegancja

Prawdziwa ikona stylu i elegancji, sportowa legenda, zaawansowane technologicznie dzieło nowej generacji. Alfa Romeo Spider jest ozdobą kolekcji Kultowe Auta, który doskonale odzwierciedla włoskie piękno. W prostej, ale wytwornej stylistyce bije sportowe serce, natomiast całość dopełnia bogate wyposażenie, które w czasach powstania auta były czymś zupełnie nowym.

Kultowe Auta na Twojej półce

Kolekcję Kultowe Auta można kupić m.in. na stronie Kiosk.ruch.com.pl. To książka z dużą ilością wartościowej wiedzy dotyczącej konkretnego modelu samochodu. Znajdziesz w niej specyfikację techniczną, charakterystykę i projekt oraz historię powstania. Na szczególną uwagę zasługują jednak modele samochodów, wykonane z wysokiej jakości metalu, z troską o najdrobniejszy szczegół, wyróżniające się niebywale wiernym odwzorowaniem oryginału.

Jak holować przyczepę za pickupem lub samochodem

0

Jeśli jesteś właścicielem pickupa lub samochodu jest duża szansa, że ​​w końcu użyjesz go do holowania przyczepy. Holowanie nie jest trudne, ale wymaga trochę przygotowania i kilku ważnych ustawień, zanim zainstalujesz hak holowniczy (na przykład hak do vw caddy). Nasze porady dotyczące holowania pomogą ci w przygotowaniu do holowania.

Przed holowaniem przyczepy

– Zapoznaj się z instrukcją obsługi pojazdu, aby określić maksymalny limit załadunku i dowiedzieć się, czy producent zamieścił jakiekolwiek uwagi związane z holowaniem. Dowiedz się o różnych typach zaczepów, aby upewnić się, że twój hak jest odpowiedni dla przedmiotu, który chcesz holować. Jeśli jesteś użytkownikiem samochodu Volkswagena, poznaj szeroką ofertę haków holowniczych (w tym hak do vw caddy) na stronie internetowej www.vwuzytkowe-sklep.pl.

– Sprawdź opony i ciśnienie w oponach pojazdu holowniczego i przyczepy oraz upewnij się, że wszystkie nakrętki są dobrze dokręcone (specyfikacje znajdują się w instrukcjach obsługi pojazdu i przyczepy).

– Podłącz przewody przyczepy do ciężarówki; sprawdź wszystkie światła, aby upewnić się, że działają.

= Nałóż lekką warstwę smaru na kulkę przyczepy, zanim połączysz ją z językiem przyczepy.

– Upewnij się, że język przyczepy jest dobrze zamocowany lub zablokowany na kuli zaczepowej, bez nadmiernego luzu.

Podłącz łańcuchy bezpieczeństwa od przyczepy do pojazdu holującego.

– Przyczepy wyposażone w hamulce elektryczne mają urządzenie, które uruchamia hamulce, jeżeli przyczepa odłącza się od pojazdu holującego. System łączy się z ciężarówką lub innym pojazdem za pomocą małego kabla, który pociąga za dźwignię, aby uruchomić zespół hamowania przyczepy, jeśli przyczepa zostanie oddzielona. Jeśli twoja przyczepa ma tę funkcję, używaj jej przy każdym holowaniu.

– Wyreguluj zewnętrzne lusterka wsteczne, aby zobaczyć boki pojazdu holującego i boki przyczepy. Ważne jest, aby mieć dobry widok na pojazdy za tobą i obok ciebie.

Ładowanie przyczepy

Podręczniki użytkownika są dobrym źródłem informacji na temat instrukcji rozmieszczenia ciężarów, ale ogólnie, rozłóż ciężar równomiernie między dwoma bokami i wzdłuż przyczepy. Zabezpiecz ładunek, aby go unieruchomić.

Ciągnięcie przyczepy

Podłączenie przyczepy do pojazdu zmienia prawie wszystko w sposobie, w jaki będziesz kierował samochodem. Będziesz musiał mocniej dociskać pedał gazu, potrzebował większej odległości, aby się rozpędzić, jak również zwiększy się droga hamowania. Zmiany w prowadzeniu oznaczają, że musisz być bardziej przygotowany niż kiedykolwiek na samochody nagle hamujące przed tobą, lub dzieci wyskakujące na ulicę. Ale ponieważ szybkie hamowanie może powodować kołysanie się przyczepy, ważne jest, abyś patrzył jak najdalej przed siebie, abyś mógł przewidzieć, co może znajdować się na twojej drodze, i wykonywać powolne i równomierne manewry.

– Zwolnij w zatłoczonych miejscach.

– Trzymaj większy odstęp od pojazdu przed tobą, niż normalnie.

– Obserwuj, co się dzieje na kilka pojazdów do przodu.

– Zadawaj się bardziej na zakrętach.

Kiedy ciągniesz przyczepę, pamiętaj, że podczas pokonywania zakrętów koła przyczepy nie będą jechać dokładnie po śladach pojazdu holującego Jeśli więc skręcasz w lewo, a lewe koła pojazdu holowniczego znajdują się dokładnie na linii środkowej, lewe koło przyczepy (lub koła) będzie na linii lub poza nią, umieszczając przyczepę na drodze nadjeżdżającego pojazdu . Wykonaj szersze obroty, aby zrekompensować tę różnicę.

Holowanie pod górę i zjazd w dół

– Zmiana biegu na niższy zapewnia większą moc pod górę i pomaga spowolnić jazdę na pochyłości.

– Hamulce będą się przegrzewać, jeśli podczas jazdy w dół trzymasz stopę na pedale hamulca.

Cofanie

– Poruszaj się wolno i nie wykonuj gwałtownych manewrów, gdy cofasz się – lekkie ruchy kierownicy to wszystko, czego potrzebujesz.

– Jeśli to możliwe, niech ktoś poza pojazdem będzie kierował twoimi ruchami.

– Przed każdą podróżą przeczytaj wszystkie podręczniki, które są dostarczane z każdym komponentem do holowania, ale pamiętaj, że bezpieczne holowanie również wymaga praktyki. Poćwicz na pustych drogach lub na pustych parkingach.

Jeśli potrzebujesz osprzętu holowniczego (na przykład hak do vw caddy), odwiedź stronę internetową sklepu Volkswagena, pod adresem www.vwuzytkowe-sklep.pl. Znajdziesz tam wysokiej jakości, oryginalne produkty w atrakcyjnych, internetowych cenach.

Jak skontrolować zawartość spalin opuszczających Twój samochód?

0

Tematyka spalin i ich negatywnego wpływu na środowisko to temat rzeka, a debata trwa w najlepsze od kilku lat i potrwa jeszcze chyba przez kilka kolejnych. My w tym artykule jednak chcieliśmy przyjrzeć się sprawie od nieco bardziej technicznej strony. Skupimy się na urządzeniu, jakim jest szerokopasmowa sonda lambda, czyli narzędzie pomiarowe dla silników benzynowych i wysokoprężnych.

Co to jest mieszanka idealna?

Przyjęło się, że mieszanka stechiometryczna to taki stan, w którym na każdy kilogram spalonego paliwa przypadka 14,7 kg powietrza. To właśnie taki stosunek nazywany jest mieszanką idealną, a szerokopasmowa sonda lambda po pomiarze wskazuje wartość 1. Każde odchylenie w jedną bądź drugą stronę będzie czyniło ją mieszanką bogatą, bądź ubogą. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że w przypadku ubogaconej mieszanki problemu praktycznie nie ma, natomiast gdy w spalinach jest zbyt mało powietrza, taki problem się pojawia. Spliny wytwarzają szkodliwe dla atmosfery tlenki wodoru, węglowodory itp. Silnik generujący ubogie mieszanki powietrzno-paliwowe może być bardzo szkodliwy dla środowiska, dlatego zaleca się stosowanie szerokopasmowych sond lambda w celu uzdatniania spalin.

Jak działa sonda lambda?

Szerokopasmowa sonda lambda to specjalne urządzenie przypominające swoją budową kabel do telewizora. Taki kształt spowodowany jest tym, że umieszcza się ją w przewodzie wydechowym, który to zazwyczaj jest podłużną rurą. W szerokopasmowej sądzie lambda znajdują się dwa główne punkty. Pierwszy z nich ma za zadanie sprawdzać to, czy mieszanka paliwowa jest uboga, czy bogata. Taki pomiar zachodzi poprzez specjalne czujki umieszczone w urządzeniu. Aby taki proces był możliwy, konieczne jest podgrzanie jonów do odpowiedniej temperatury, dlatego bardzo często w szerokopasmowych sondach lambda montuje się dodatkowo specjalne grzałki. Drugi ważny element to specjalne urządzenia pozwalające na pobieranie powietrza z atmosfery i dotlenianie mieszanek ubogich, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Im więcej tlenu wytwarza się w spalinach, tym wyższe ciśnienie w sondzie. Z kolei mała ilość jonów rzutuje na wysokie napięcie zmieniające się skokowo o ok. 0,5 V.

Wszyscy kierowcy powinni zadbać o to, aby ich pojazdy generowały jak najmniej szkodliwe spaliny. Ekolodzy i innowatorzy w dziedzinie produkcji samochodów hybrydowych chcą zrewolucjonizować rynek i dopuszczać do ruchu pojazdy z silnikami elektrycznymi zasilanymi np. przez promienie słoneczne, jednak póki co warto skupić się na sprawdzonych już rozwiązaniach, czyli stosowaniu szerokopasmowych sond lambda w układach wydechowych.