Objawy uszkodzenia maglownicy

W samochodach osobowych bardzo często wykorzystuje się hydrauliczne wspomaganie kierownicy mające na celu lekkie i płynne ruchy kierownicą ułatwiające manewry, zwłaszcza na postoju. Obecnie nie jest to wyposażenie rozpatrywane w kategoriach opcjonalnych, ale stało się podstawowym udogodnieniem w każdym samochodzie. Postęp technologiczny powoli wymusza odchodzenie od stosowania standardowych przekładni kolumny kierowniczej na rzecz elektrycznego przekazywania sygnału informującego o kącie położenia kół. Jednak w większości samochodów jeżdżących po Polskich drogach wciąż mamy jeszcze do czynienia ze standardowym „analogowym” przekazywaniem skrętu za pomocą przekładni kierowniczej – maglownicy.

Jak działa maglownica?

Przekładnia kierownicza potocznie zwana maglownicą przekazuje za pomocą koła zębatego zwanego zębnikiem ruch na dociśniętą listwę zębatą. Następnie listwa ta za pomocą drążków kierowniczych przekazuje ruch w celu skręcenia koła. Układ ten dodatkowo zasila siłownik hydrauliczny mający na celu zminimalizowanie oporu stawianego przez koła.

Czym objawia się uszkodzenie maglownicy?

Najczęściej występującym uszkodzeniem maglownicy jest przerwanie gumowych osłon łączących listwę zębatą z drążkami kierowniczymi. Uszkodzenie to powoduje przedostawanie się wody, kurzu i zabrudzeń wewnątrz przekładni. Skutkiem tego jest powstanie na elementach układu kierowniczego korozji, następnie opór w ruchach kierownicą i awarię maglownicy. Można przeciwdziałać tego typu awarii wykonując inspekcję stanu gumowych osłon układu kierowniczego co kilka tygodni. W okresie zimowym warto skrócić te interwały i częściej zaglądać do gumowych osłon. Również luz wyczuwalny na kole kierownicy podczas wykonywania skrętu oraz stuki z okolic kolumny kierowniczej zwiastują awarie maglownicy i konieczność wymiany lub regeneracji.

Wymiana czy regeneracja maglownicy?

Regeneracja maglownicy zazwyczaj polega na wymianie uszkodzonych części na nowe. Zaletą takiego rozwiązania jest niższy niż w przypadku nowej maglownicy koszt. Natomiast wadą może być niedokładny lub niefachowy montaż elementów maglownicy który poza samą kolumną kierowniczą, może uszkodzić elementy współpracujące z maglownicą takie jak drążki kierownicze czy wspomaganie. Ponadto regeneracja nie gwarantuje okresu, w którym kolumna kierownicza nie będzie sprawiała problemów. W sytuacji, kiedy chcemy mieć pewność, że nasza kolumna kierownicza będzie długo i bezproblemowo działać warto wykorzystać nową, markową maglownicę ze sklepu ucando.pl. Nie warto inwestować w najtańsze rozwiązania pochodzące z nieznanych sklepów – nie oferują one wysokiej jakości, czas pracy taniej maglownicy może być podobny jak tej regenerowanej lub krótszy. W nowej markowej przekładni kierowniczej mamy pewność, że wszystkie części są odpowiednio dobrane i spasowane tak aby długo i bezproblemowo działać. Ponadto takie rozwiązanie zapewnia 24 miesięczną gwarancję – również, dlatego warto wybrać maglownicę na ucando.pl.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ