Obniżanie zawieszenia samochodu

Wielu właścicieli samochodów poszukuje atrakcyjnych sposobów na poprawienie ich wyglądu oraz najważniejszych parametrów w czasie jazdy. Dotyczy to szczególnie osób posiadających samochód osobowy, który jest dla nich „wizytówką” własnej osoby. Wówczas, szczególnie chętnie wykorzystywanym rozwiązaniem jest obniżanie poziomu zawieszenia samochodu. Jest to zadanie dość skomplikowane, które można przeprowadzić na kilka różnych sposobów. Zapraszamy do lektury, z której dowiesz się – jak można obniżyć zawieszenie samochodu oraz w czym tkwi wyjątkowość poszczególnych metod.

Wymiana sprężyn samochodowych na krótsze

Zgodnie z opinią specjalistów, najprostszą i najchętniej wykorzystywaną metodą obniżania poziomu zawieszenia samochodu jest wymiana sprężyn na krótsze. Zadanie to nie jest łatwe i należy je przeprowadzić w profesjonalnym salonie mechanicznym. W tym celu korzysta się często z gotowych zestawów, w których znajdują się sprężyny obniżające, odpowiednio dobrane amortyzatory oraz inne potencjalne elementy.

Możliwości oferowane przez to rozwiązanie są bardzo szerokie. Korzystają z niego zarówno osoby poruszające się w samochodach osobowych na co dzień, jak i sportowcy samochodowi lub właściciele pojazdów sportowych. W tym ostatnim przypadku poziom zawieszenia jest jeszcze bardziej obniżany, niż w standardowych samochodach (który wyjściowo wynosi od 2 do 4 centymetrów).

W sprężyny możesz zaopatrzyć się zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie. Szczególnie warta polecenia jest oferta Eibach, dostępna pod adresem: https://eibach.pl/page/sprezyny/. W wyborze sprężyn warto sięgnąć po poradę specjalisty, by upewnić się, że zakup będzie udany.

Inne rozwiązania w obniżaniu poziomu zawieszenia

Bardziej zaawansowanym sposobem obniżania poziomu zawieszenia jest zastosowanie specjalnych zestawów zawieszenia gwintowanego. W porównaniu do sprężyn obniżających, zawieszenie gwintowane pozwala na jego obniżenie nawet o kolejnych kilka centymetrów. Nie powinno zatem dziwić, że jest to rozwiązanie stosowane przede wszystkim przez rajdowców sportowych.

Zawieszenia air ride to kolejne chętnie stosowane rozwiązanie. Jest to pneumatyczny rodzaj zawieszenia, na który składają się przede wszystkim amortyzator i poduszka powietrzna. Ta ostatnia pełni funkcję podobną do sprężyn obniżających i nazywana jest potocznie miechem. Rozwiązanie to daje dużo możliwości w zakresie regulacji ustawienia zawieszenia. Jego regulacja odbywać się może za pomocą pilota i zajmuje zaledwie krótką chwilę. Minusem tego rozwiązania jest wysoka cena oraz duża objętość poszczególnych podzespołów. Plusem natomiast – możliwości, które oferuje oraz wrażenie, które wywołuje.

Obniżone zawieszenie – i co dalej?

Nie bez znaczenia pozostaje wpływ zastosowanego przez nas tuningu na aspekty prawne. Najbardziej podstawową sprawą jest fakt, że zmiana zawieszenia jest poważną zmianą w konstrukcji samochodu. Dlatego też powinna zostać odnotowana w dowodzie rejestracyjnym.

Zmiana zawieszenia może również wywołać tak zwany efekt negatywu, polegający na przechylaniu się koła w czasie ruchu. W rezultacie jedna z opon w mniejszym stopniu przylega do podłoża. Zjawisko to dotyczy zwłaszcza bardziej „radykalnych” form tuningu (prawie wcale nie występuje w przypadku zastosowania sprężyn obniżających). Oczywiście, ma to niemały wpływ na komfort i bezpieczeństwo jazdy, co należy uwzględnić w naszych planach.

[Głosów:4    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ