Systemy bezpieczeństwa w samochodach Fiata

Choć ich nie widzimy, powinniśmy docenić to, jak bardzo ułatwiają nam jazdę. AEB, ESP, ERM… Nowoczesne systemy bezpieczeństwa stosowane przez włoskiego giganta motoryzacji są doceniane zarówno przez specjalistów, jak i kierowców. Zapewniają swobodną jazdę i poczucie komfortu podczas długich podróży. Przede wszystkim jednak chronią pasażerów przed zagrożeniem na drodze.

Alfabet bezpieczeństwa według Fiata

Obecnie systemy bezpieczeństwa w nowoczesnych samochodach stanowią priorytet. Dealerzy Fiata mogą pochwalić się szeroką gamą rozwiązań, które cieszą się ogromnym uznaniem wśród kierowców. Zarówno w miejskiej „pięćsetce”, jak i solidnym samochodzie dostawczym znajdują się innowacyjne systemy zapewniające pewność prowadzenia oraz ochronę w przypadku  nieoczekiwanych sytuacji na drodze. Fiat nie oszczędza zresztą na czujnikach. Obecnie każde auto posiada w swoim wyposażeniu całą gamę systemów technicznych odpowiadających za bezpieczną jazdę w każdych warunkach.

A jak ABS i AEB

ABS (Anti-Lock Braking System) to obecnie standard, który zapobiega blokowaniu się kół podczas awaryjnego hamowania.  Bez względu na sposób zachowania pozwala na wykonanie innych manewrów, na przykład skrętu. W innym przypadku byłoby to niemożliwe. ABS wspiera kierowcę podczas nieoczekiwanego hamowania. Stosowany już od kilku lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych  systemów bezpieczeństwa, który znajduje się w każdym nowszym modelu Fiata.

Nieco inną funkcję pełni AEB (Autonomous Emergency Braking). Zapobiega on wjechaniu samochodu na inny pojazd poruszający się przed nim. Układ hamulcowy reaguje na niebezpieczną sytuację na drodze bez udziału kierowcy. Informuje go o możliwej kolizji. W razie braku reakcji sam podejmuje decyzję o hamowaniu. Dokładnie analizuje sytuację na drodze, reagując niemal natychmiast w razie ryzyka najechania na obiekt znajdujący się przed nim.

E jak ERM i ESP

Systemy bezpieczeństwa na pierwszą literę alfabetu to jednak nic w porównaniu z tym, co prezentuje nam litera E. System ERM (Electronic Rollover Mitigation) chroni samochód przed dachowaniem. Przy oderwaniu jednego z kół od podłoża w taki sposób operuje pozostałymi kołami, by nie dopuścić do niebezpiecznej sytuacji. To rozwiązanie pozwala odetchnąć ze spokojem podczas ryzykownych manewrów na drodze.

Auta Fiata wyposażane są w równie skuteczny system ESP (Electronic Stability Program). Elektroniczny układ zapobiega utracie przyczepności na drodze, zwłaszcza podczas skręcania. Sprawnie współpracuje z pozostałymi systemami, skutecznie reagując na ryzykowną sytuację na drodze. Działa samodzielnie, bez udziału kierowcy. Poprzez zblokowanie jednego z kół utrzymuje samochód w odpowiedniej pozycji na drodze.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ