czwartek, Październik 1, 2020

Kiedy wymienić opony na zimowe? Czy wymiana opon jest konieczna?

0
wymiana opon

Co roku słyszymy, że „zima zaskoczyła drogowców”, którzy z wymianą opon czekali do ostatniego momentu. Zatem kiedy jest idealny moment na wymianę ogumienia tak, aby nie zaskoczył nas ani śnieg, ani kolejki do serwisu? Przeczytaj i sprawdź, czy wymiana opon jest konieczna.

Narzędzia modelarskie dla dzieci – czy są niezbędne?

0
jakie narzędzia niezbędne są do sklejania modeli?

Modelarstwo jest znakomitym hobby, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Różnorodność modeli do sklejania sprawia, że nawet 4 letnie maluchy mogą zacząć sklejać modele. Oczywiście takie modele są dostosowane do umiejętności modelarza.

W przypadku starszych dzieci, które śmiało mogą budować bardziej skomplikowane modele, niezbędne są narzędzia modelarskie. Dzięki nim sklejanie jest łatwiejsze, a model końcowy będzie bardziej precyzyjnie i dokładnie wykonany.

W jakie narzędzia modelarskie warto inwestować?

Nożyk modelarski, jest kluczowym narzędziem wykorzystywanym do sklejania modeli. Podczas zakupu, najlepiej wybrać taki który będzie dobrze leżał w ręce. Dzięki temu każdy wykonany ruch będzie precyzyjny. Najczęściej wybierane są ostrza trójkątne, idealne dla początkującego modelarza.

Nożyczki, również są bardzo ważne. Dzięki nim możemy wycinać większe i mniejsze elementy. Najlepszym wyborem są nożyczki wykonane ze stali nierdzewnej. Niektórzy lubią pracować nożyczkami, które posiadają ząbki. Takie nożyczki gwarantują równe cięcie.

Statyw, jego zadaniem jest ustabilizowanie i utrzymanie danego elementu modelu. Zazwyczaj jest to element nad którym się pracuje.

Narzędzia modelarskie dla dzieci

Lupa, dzięki niej wykonana praca jest bardziej precyzyjna. Przydaje się w przypadku łączenia i malowania niewielkich elementów modelu.

Pilnik i papier ścierny, są niezbędne do obróbki niektórych elementów modelu. Szukając odpowiedniego pilnika, należy szukać takiego, który jest wykonany z pyłu diamentowego.

Klej, niezbędne narzędzie w modelarstwie. W zależności od materiału modelu do sklejenia, dopasowuje się klej. Inny klej będzie wykorzystany do papieru, drewna, czy metalu.

Pędzel, każdy złożony model należy pomalować, żeby praca była ukończona. Najlepiej wybierać pędzle o różnych kształtach i o różnej wielkości końcówki.

Wycinaki do otworów, czasami wycięcie otworów stanowi problem dla modelarza. Wycinaki do otworów bardzo ułatwiają życie. Najczęściej wykorzystywany jest wybijak szewski oraz wycinak rewolwerowy.

Przeczytaj też: http://www.maxmotors.pl/modele-kolekcjonerskie-dla-dzieci/

Opakowania transportowe – sprawdź, dlaczego warto z nich korzystać

0
Opakowania transportowe

Najmocniejsze opakowania do transportu produkowane są z polipropylenu spienionego (EPP). Tworzywo jest wytrzymałe, ekologiczne i pozwala na niczym nieograniczoną kreację.

Dlaczego warto zaopatrywać się w pojemniki z tworzyw sztucznych

0
Dlaczego warto zaopatrywać się w pojemniki z tworzyw sztucznych

Porządek w firmie jest bardzo istotny, a także właściwe przechowywanie produktów, a także dbanie o to, aby w transporcie towar się nie uszkodził. To można osiągnąć tylko zaopatrując się w odpowiednie, dobrej jakości pojemniki z tworzywa. Jest to materiał bardzo wytrzymały, a także sprawiający, że można je używać wielokrotnie. Dzięki temu rzeczywiście dane przedsiębiorstwo, które je używa oszczędza swoje pieniądze, bo nie musi szukać co chwile nowych rozwiązań. Gra jest więc z pewnością warta świeczki.

Objawy uszkodzenia maglownicy

0
Objawy uszkodzenia maglownicy

W samochodach osobowych bardzo często wykorzystuje się hydrauliczne wspomaganie kierownicy mające na celu lekkie i płynne ruchy kierownicą ułatwiające manewry, zwłaszcza na postoju. Obecnie nie jest to wyposażenie rozpatrywane w kategoriach opcjonalnych, ale stało się podstawowym udogodnieniem w każdym samochodzie. Postęp technologiczny powoli wymusza odchodzenie od stosowania standardowych przekładni kolumny kierowniczej na rzecz elektrycznego przekazywania sygnału informującego o kącie położenia kół. Jednak w większości samochodów jeżdżących po Polskich drogach wciąż mamy jeszcze do czynienia ze standardowym „analogowym” przekazywaniem skrętu za pomocą przekładni kierowniczej – maglownicy.

Jak działa maglownica?

Przekładnia kierownicza potocznie zwana maglownicą przekazuje za pomocą koła zębatego zwanego zębnikiem ruch na dociśniętą listwę zębatą. Następnie listwa ta za pomocą drążków kierowniczych przekazuje ruch w celu skręcenia koła. Układ ten dodatkowo zasila siłownik hydrauliczny mający na celu zminimalizowanie oporu stawianego przez koła.

Czym objawia się uszkodzenie maglownicy?

Najczęściej występującym uszkodzeniem maglownicy jest przerwanie gumowych osłon łączących listwę zębatą z drążkami kierowniczymi. Uszkodzenie to powoduje przedostawanie się wody, kurzu i zabrudzeń wewnątrz przekładni. Skutkiem tego jest powstanie na elementach układu kierowniczego korozji, następnie opór w ruchach kierownicą i awarię maglownicy. Można przeciwdziałać tego typu awarii wykonując inspekcję stanu gumowych osłon układu kierowniczego co kilka tygodni. W okresie zimowym warto skrócić te interwały i częściej zaglądać do gumowych osłon. Również luz wyczuwalny na kole kierownicy podczas wykonywania skrętu oraz stuki z okolic kolumny kierowniczej zwiastują awarie maglownicy i konieczność wymiany lub regeneracji.

Wymiana czy regeneracja maglownicy?

Regeneracja maglownicy zazwyczaj polega na wymianie uszkodzonych części na nowe. Zaletą takiego rozwiązania jest niższy niż w przypadku nowej maglownicy koszt. Natomiast wadą może być niedokładny lub niefachowy montaż elementów maglownicy który poza samą kolumną kierowniczą, może uszkodzić elementy współpracujące z maglownicą takie jak drążki kierownicze czy wspomaganie. Ponadto regeneracja nie gwarantuje okresu, w którym kolumna kierownicza nie będzie sprawiała problemów. W sytuacji, kiedy chcemy mieć pewność, że nasza kolumna kierownicza będzie długo i bezproblemowo działać warto wykorzystać nową, markową maglownicę ze sklepu ucando.pl. Nie warto inwestować w najtańsze rozwiązania pochodzące z nieznanych sklepów – nie oferują one wysokiej jakości, czas pracy taniej maglownicy może być podobny jak tej regenerowanej lub krótszy. W nowej markowej przekładni kierowniczej mamy pewność, że wszystkie części są odpowiednio dobrane i spasowane tak aby długo i bezproblemowo działać. Ponadto takie rozwiązanie zapewnia 24 miesięczną gwarancję – również, dlatego warto wybrać maglownicę na ucando.pl.

Energetyka i samochody

0
Energetyka i samochody

W obecnych czasach, jesteśmy świadkami niewątpliwego rozwoju wszystkich gałęzi przemysłu jednocześnie. W tym samym momencie, coraz silniejszy wpływ na kształtowanie się naszej gospodarki ma szeroko pojęta ekologia, która na swój sposób równoważy ślepy postęp w XXI w. Jednym z najważniejszych elementów naszej gospodarki na świecie, który determinuje między innymi stan powietrza, którym oddychamy oraz poziom wód na Ziemi jest energetyka.

Od dawien dawna, właściwie od początków ludzkości byliśmy świadomi tego, że potrzebujemy energii, żeby poprawnie funkcjonować. Poczynając na energii z pożywienia, wydobywanej poprzez złożone reakcje chemiczne, przez energię cieplną słońca kończąc na promieniowaniu podczerwonym dającym ciepło na drodze radiacji od ogniska, szukaliśmy (często tylko podświadomie), bardziej optymalnych i wydajnych źródeł energii. Nie jest tajemnicą, że poziom skomplikowania tej tematyki poszedł do góry od czasów prehistorycznych i w rezultacie zmagamy się teraz z problemami zupełnie innej natury i poziomu.

Nadmierne emisje gazów cieplarnianych, tlenków azotów, tlenków siarki, dioksyn i furanów sprawia, że musimy znaleźć alternatywne sposoby zasilania naszej sieci oraz przemieszczania się po mieście. Jednym z rozwiązań, które są bardzo mocno promowane przez Unię Europejską są między innymi samochody elektryczne. Podstawą teoretyczną, która argumentuje ekologiczność pojazdów, którym są samochody elektryczne, jest brak emisji spalin, przy pracy silnika elektrycznego (bezpośrednio). Jeżeli jednak szerzej spojrzymy na proces uzyskiwania momentu siły na wale korbowym naszego pojazdu to zauważymy, że w pierwszej kolejności musimy jednak uzyskać energię elektryczną, konieczną do naładowania naszego pojazdu. Jakie jest zatem pierwotne źródło energii dla naszej energii elektrycznej wykorzystywanej w samochodzie? Odpowiedź na to pytanie silnie zależy od polityki energetycznej kraju, w którym będziemy eksploatować nasz pojazd elektryczny.

W przypadku Polski, zdecydowaną większością w mieszance paliwowej kotłów energetyki zawodowej jest oczywiście węgiel: najpierw kamienny, a potem brunatny. Tego rodzaju paliwo łączy się z dużą emisją związków szkodliwych do atmosfery. Jeżeli z drugiej strony spojrzymy na Norwegię pod kątem struktury energetycznej to okaże się, że 80% energii jest pozyskiwanej z OZE, a 20% w elektrowniach zawodowych ze stosunkowo ekologicznego gazu ziemnego. Porównując zatem ekologiczność samochodu elektrycznego, który jest ładowany w Norwegii i w Polsce okazuje się, że jest ona na diametralnie innym poziomie.

Przeprowadzono niedawno badania na temat ekologiczności samochodów elektrycznych w Polsce w kontekście emisji gazów szkodliwych do atmosfery, włączając w analizę proces uzyskania energii elektrycznej do sieci. Werdykt był jednogłośny: przy obecnym stanie gospodarki energetycznej naszego kraju okazuje się, że samochody z silnikiem Diesla i większość samochodów benzynowych jest bardziej ekologicznych niż samochody elektryczne. Z tego względu, warto mieć na uwadze to, że jeżeli chcemy być bardziej ekologicznym krajem i mieć czystsze powietrze, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest diametralna zmiana struktury energetycznej energetyki zawodowej naszego kraju, a dopiero potem promowanie samochodów elektrycznych jako przyjaznej środowisku alternatywy dla samochodów konwencjonalnych.

Kiedy wymienić opony na zimowe?

0
Kiedy wymienić opony na zimowe

Postęp w branży motoryzacyjnej w dużej mierze dotyczy także ogumienia. O ile przed kilkoma dekadami opony zimowe można było spotkać przede wszystkim w pojazdach poruszających się po zaśnieżonych drogach Półwyspu Skandynawskiego, to dziś są ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo w niemal wszystkich krajach z klimatem umiarkowanym. Mocniejsze jednostki napędowe i tym samym wyższa prędkość oraz krótsze czasy przyspieszeń sprawiają, że współcześni kierowcy szukają rozwiązań komfortowych i bezpiecznych. Jednym z nich jest ogumienie przeznaczone na konkretną porę roku.

Różnice

Część różnic między oponami letnimi a zimowymi widać gołym okiem, inne zaś wynikają z konstrukcji oraz innego składu mieszanki. Ogumienie zimowe ma większą elastyczność w niższych temperaturach, co wynika między innymi z niższej zawartości siarki. Pierwiastek ten odpowiada za twardość i tym samym za lepszą przyczepność na suchym oraz za niższą ścieralność. Następną różnica widoczna jest gołym okiem – w oponach zimowych stosuje się charakterystyczną rzeźbę bieżnika, którego najistotniejszym elementem są tzw. lamele, czyli nacięcia. Dzięki nim opona łatwiej wgryza się w śnieg czy błoto pośniegowe, co pozytywnie wpływa na przyczepność.

Kiedy zmieniać opony na zimowe?

Przyjęło się, że temperaturą graniczną dla opon letnich jest 7 st. C. Ta wskazówka jest o tyle istotna, że w czasie jesieni wahania temperatury są dużo częstsze i trudniejsze do przewidzenia. W ciągu kilku godzin spadek temperatury z 7-8 st. C do zera nie jest niczym nadzwyczajnym – pojawiające się wtedy zalodzone fragmenty dróg są równie groźne jak błoto pośniegowe. Dlatego też w październiku i listopadzie należy często sprawdzać prognozy pogodowe, aby nie dać się zaskoczyć niskim temperaturom. I nawet jeśli opony letnie zapewniają wysoki poziom przyczepności w temperaturze niższej od 7 st. C (dodatniej), to lepiej zmienić ogumienie o tydzień za wcześnie niż dwa dni za późno.

Inne wskazówki

Nieprzygotowanie samochodu do zimy, w tym niewłaściwe opony, stanowi, poza błędami ludzkimi, główny czynnik wpływający na częstotliwość wypadków i kolizji. Decyzja o sezonowym wymianie ogumienia zależna jest też od tego, jak i gdzie użytkowany jest pojazd. Właściciele aut jeżdżących w dłuższe, również nocne, trasy powinni rozważyć zmianę możliwie wcześnie. Natomiast osoby poruszające się głównie po mieście i na krótkich dystansach mogą poczekać do pierwszych dziennych przymrozków, ale i tak kompromis kojarzący się z temperaturą graniczną 7 st. C warto uznać za cenną wskazówkę. Czas wymiany ogumienia zależy też od regionu kraju – na południowej ścianie, w górach, częściej dochodzi do nocnych przymrozków i jazda po krętych drogach, w górę i w dół, na oponach niezapewniających należytej przyczepności, to ogromne ryzyko.

Sztuka kompromisu

Postęp w branży oponiarskiej to też opony wielosezonowe. Ich zakup i montaż, zamiast zimówek, warto rozważyć pod kilkoma warunkami. Takie ogumienie sprawdza się na dobrych i ośnieżonych ulicach oraz przy jeździe z niższą prędkością. Natomiast na śniegu oraz w jeździe autostradowej czy w górach wciąż optymalnym rozwiązaniem są opony zimowe renomowanej marki.

Czym jest regulator napięcia i jak działa?

0
Czym jest regulator napięcia i jak działa?

Regulator napięcia jest podstawowym elementem każdego samochodowego układu ładowania. Jego rolą jest utrzymanie odpowiedniego, stałego napięcia wytwarzanego przez alternator. Co ciekawe, regulator powinien utrzymywać takie samo napięcie niezależnie od aktualnych obrotów silnika. Ewentualne wahania nie powinny przekraczać 0.5V. Wynikają one z chwilowego obciążenia alternatora np. na skutek jednoczesnego włączenia klimatyzacji i świateł mijania.

W jaki sposób można sprawdzić regulator napięcia?

W praktyce sprawdzenie działania regulatora napięcia możliwe jest tylko przy włączonym silniku auta. Do wykonania badania służy prosty miernik uniwersalny. Trzeba ustawić go na odpowiednią wartość prądu stałego i pamiętać, że napięcie tego elementu musi być mierzone w każdej możliwej konfiguracji przewodów. Uzyskany wynik powinno się sprawdzić poprzez porównanie z danymi udostępnionymi przez producenta w książce serwisowej pojazdu.

Podczas wymiany regulatora napięcia, warto zakupić sprzęt wysokiej jakości. Takie części znaleźć można m.in. w sklepie iParts.pl. Niestety tańsze zamienniki na ogół szybko przestają utrzymywać napięcie na odpowiednim poziomie lub w ogóle tego nie robią.

Jak rozpoznać uszkodzenie regulatora napięcia?

W przypadku nowoczesnych aut nagła awaria regulatora napięcia powoduje, że pojazd nie chce ruszyć. Tak przynajmniej w teorii powinien zadziałać komputer pokładowy. Po wykryciu uszkodzenia w układzie ładowania akumulatora odcina on bowiem całą elektrykę. To rozwiązanie bezpieczne, ale wielu kierowców nie toleruje go, ze względu na powstanie kłopotliwej sytuacji, wskutek której mogą oni utknąć na środku pustkowia.

Eksperci z iParts.pl przypominają, że w przypadku aut starszego typu uszkodzenie regulatora napięcia może być dopiero początkiem kłopotów. Szybko może bowiem dojść do awarii reflektorów samochodowych, a w zasadzie spalenia się żarówek. Z czasem działać przestaną także liczniki zlokalizowane na desce rozdzielczej i inne kontrolki. To sygnał, że z elektryką w samochodzie coś jest nie tak.

Co zrobić w przypadku awarii regulatora napięcia?

W przypadku, gdy regulator napięcia ulegnie awarii, jedynym słusznym rozwiązaniem jest zakup nowej części. Warto przy tym postawić na produkty renomowanych firm, a nie tanie zamienniki. Te bowiem często już od samego początku nie działają w sposób prawidłowy lub szybko przestają funkcjonować. Wówczas konieczna jest kolejna wymiana uszkodzonego elementu, co oznacza oczywiście także i dodatkowe koszty. Jeżeli już decydować się na zamiennik, to tylko od uznanego producenta, sprzedawany w sprawdzonym sklepie, takim jak choćby wspominany już iParts.pl

Czy warto wypożyczać samochód?

0
Czy warto wypożyczać samochód?

Posiadanie samochodu niesie za sobą wiele korzyści, jednak związane z tym koszty nierzadko okazują się bardzo wysokie. To może zniechęcać do zakupu własnego auta, zwłaszcza gdy ma być używane tylko okazyjnie. Warto więc zastanowić się nad wypożyczeniem pojazdu, np. na wakacyjny wyjazd. Oto kilka istotnych zalet takiego rozwiązania.

Gwarancja otrzymania sprawnego samochodu

Decydując się na wypożyczanie samochodu, możemy być pewni, że będzie on w pełni sprawny. To wypożyczalnia dba o to, aby dostępne w ofercie pojazdy miały aktualny przegląd techniczny i ubezpieczenie. Jako klienci musimy jedynie dopilnować, żeby auto było czyste i miało uzupełniony bak. Ponadto w przypadku niespodziewanej awarii na trasie możemy liczyć na pomoc wypożyczalni. Zależnie od informacji znajdujących się w podpisanej na czas wypożyczenia umowie, możemy otrzymać wsparcie techniczne lub nawet samochód zastępczy.

Auto dopasowane do indywidualnych potrzeb

Wypożyczalnie oferują wiele różnych aut i sami możemy zdecydować, który wybierzemy. Co prawda czasami konieczne jest wcześniejsze zarezerwowanie konkretnego pojazdu, ale można zrobić to przez Internet, więc nie jest to kłopotliwe. Wypożyczalnie samochodów kierują swoją ofertę nie tylko do właścicieli firm, ale też osób prywatnych. Z tego względu do wyboru mamy auta zarówno tzw. klasy premium, jak i segmentu A oraz B ( sprawdź na https://www.fleetcorp.pl/ ). Warto podkreślić, że wypożyczanie pojazdu nie wiąże się z podpisywaniem stosu dokumentów i wieloma formalnościami – bardzo często trwa to maksymalnie kilkanaście minut, po czym możemy odjechać wybranym przez siebie samochodem.

Korzystne ceny na wypożyczenie samochodu

Już dawno minęły czasy, kiedy na wypożyczenie auta mogły sobie pozwolić tylko dobrze zarabiające osoby. Obecnie każdy z nas może skorzystać z usług wypożyczalni, nie nadwyrężając przy tym swojego budżetu. Bardzo często nie ma potrzeby wpłacania kaucji początkowej, a cena za dobę korzystania z pojazdu rozpoczyna się od kwoty ok. 100 zł (zależnie od miasta, wybranej wypożyczalni oraz samego samochodu). Co więcej, często możemy skorzystać z atrakcyjnych promocji i np. nie martwić się dziennym limitem kilometrów.

Pamiętajmy, że wypożyczanie samochodu to dobre rozwiązanie nie tylko na wakacje. Z usług wypożyczalni można skorzystać także na czas naprawy własnego auta czy krótkiej wizyty w obcym mieście lub kraju, przykładowo w celach służbowych.

Stalowa osłona silnika, czy warto?

0
Stalowa osłona silnika, czy warto?

Osłona silnika

Osłona silnika to płyta, która montowana jest do podwozia samochodu, w celu zabezpieczenia komory silnika oraz pozostałych mechanizmów się tam znajdujących przed ewentualnymi uszkodzeniami, które mogą wystąpić w czasie jazdy. Kojarzona jest ona głównie z autami sportowymi i „terenówkami”, ponieważ to właśnie one wydają się być najbardziej narażone na rozmaite uszczerbki, szczególnie jeżeli chodzi o tę konkretną część pojazdu. Instalacja takiej płyty w przypadku samochodów osobowych spotykana jest rzadziej, jednak w ostatnim czasie liczba kierowców decydujących się na zastosowanie takiego rozwiązania wzrasta. Trudno się temu dziwić – okazuje się bowiem, że biorąc pod uwagę choćby obecny stan i warunki panujące na wielu polskich drogach, osłona podwozia to naprawdę sensowna inwestycja. Płyty różnią się od siebie w zależności od modelu samochodu, do którego są przeznaczone. Produkuje się je w dwóch wariantach: plastikowym (takie osłony w niektórych przypadkach stanowią część wyposażenia fabrycznego) oraz metalowym.

Metalowe osłony silnika

Po podjęciu decyzji o zainstalowaniu płyty pod silnik, należy zastanowić się nad wyborem właściwego typu. Plastikowa osłona podwozia samochodu jest często spotykana pośród asortymentu oferowanego przez wiele sklepów motoryzacyjnych. Przez wzgląd na pozornie atrakcyjną cenę i obietnicę prostego montażu zazwyczaj mamy do czynienia z faktem, że kwestia najistotniejsza, czyli jakość, schodzi na nieco dalszy plan. Tymczasem plastik jest materiałem nietrwałym i narażonym na pęknięcia, co powoduje, że nie zapewnia on ochrony na wysokim poziomie, a dodatkowo grozi spowodowaniem dodatkowych szkód w przypadku połamania. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się wersja metalowa (zwłaszcza stalowa), która wiąże się z koniecznością wyłożenia nieco większych pieniędzy, jednak gwarantuje ona trwałość oraz solidność. Metalowa osłona pod silnik jest w stanie posłużyć niejednemu kierowcy nawet przez dobrych kilka lat.

Co daje osłona silnika?

Najogólniej rzecz ujmując, osłona silnika zamontowana pod podwoziem samochodu chroni całą konstrukcję silnika wraz ze wszystkimi podzespołami przed rozmaitymi działaniami mogącymi w sposób negatywny wpłynąć na funkcjonowanie i stan techniczny pojazdu. Dzięki temu nie trzeba obawiać się zniszczeń, wynikających z bezpośredniego kontaktu z podłożem bądź napotkaną na trasie przeszkodą, najniżej położonych elementów, takich jak miska olejowa lub obudowa skrzyni biegów. Dużą zaletą jest również zabezpieczenie przed uszkodzeniami powstającymi mechanicznie podczas jazdy po nieprzystosowanym podłożu, pokrytym na przykład wystającymi kamieniami czy żwirem. Płyta ogranicza działanie czynników atmosferycznych, które mogą stanowić zagrożenie dla systemów elektrycznych oraz elektronicznych, a także minimalizuje ryzyko ewentualnego spowodowania szkód przez zwierzęta. Ponadto, zachlapania oraz liczba zanieczyszczeń (kurz, błoto, piasek) przedostających się do komory silnika zostaje w znacznym stopniu zmniejszona, przez co łatwiej zachować czystość bez wkładania w to specjalnego wysiłku. Warto zwrócić też uwagę na fakt, iż hałas powstający w wyniku pracy silnika, dobiegający z dołu, zostaje przy okazji częściowo przytłumiony.

Osłona silnika – czy warto?

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione powyżej zalety, jakie gwarantuje zamontowanie osłony, niezależnie od celów, w jakich w przeważającym stopniu wykorzystywany jest pojazd, trzeba przyznać, że jest to sprawa warta rozważenia. Nawet podczas codziennej jazdy zwyczajną „osobówką”, możemy narazić auto na niepotrzebne uszczerbki, które niekiedy potrafią przeistoczyć się w naprawdę poważne usterki, skutkujące długimi godzinami spędzonymi u mechaników, połączonymi z ogromnymi wydatkami. Podobnym konsekwencjom da się bez trudu zapobiec właśnie dzięki zastosowaniu rozwiązania, jakim jest osłona silnika dolna. Coraz więcej osób decyduje się na tę inwestycję wiedząc, że nie będą to pieniądze wyrzucone w przysłowiowe błoto.