W Polsce na 1000 mieszkańców przypada 539 samochodów. To więcej niż we Francji i Wielkiej Brytanii. W naszym kraju w ostatnich 10 latach przybyło ponad 10 milionów aut, a tendencja jest wzrostowa. Dzisiaj w każdej rodzinie jest przynajmniej 1 samochód. Wybieramy te bezpieczne, szybkie, niezawodne i wypełnione po brzegi nowoczesną technologią. Podróżując do przeszłości, możemy się przekonać, że nie zawsze tak było, natomiast jedno jest pewne – legendarny świat motoryzacji jest piękny i zasługuje na to, aby poświęcić mu dłuższą chwilę uwagi.

Piękno, duży wpływ na rozwój motoryzacji, przełomowe odkrycia i rewolucyjne zmiany w konstrukcji – są takie samochody, które wspominamy przez długie lata. W podróż po motoryzacyjnej przeszłości zabiera nas kolekcja Kultowe Auta, książek przedstawiających i opisujących sylwetki legendarnych samochodów. Do każdego numeru dołączona jest oficjalna replika samochodu w skali 1:60-1:64.

Dla małych i dużych fanów motoryzacji

Motoryzacja to dziedzina zainteresowania szczególnie małych, jak  dużych chłopców. Od najmłodszych lat wykazują oni pragnienie kierowania samochodem swoich ojców, dziadków i wujków. Z każdym kolejnym rokiem u wielu z nich początkowa fascynacja przeradza się w hobby. Chcą wiedzieć coraz więcej na temat współczesnych nowoczesnych modeli, ale równie chętnie wracają do czasów, kiedy po ulicach polskich i europejskich miast jeździły Porsche 964 Turbo, Mercedes Benz 190 SL, Fiat 125p i Syrena 105. Kolekcja Kultowe Auta może być dla nich pomocą w odkryciu samochodów, które znają tylko z telewizji i zdjęć. Dla starszego pokolenia to ucieczka do wspomnień, a także ponowne przeżycie lat młodości.

Polska legenda

W kolekcji Kultowe Auta nie mogło zabraknąć jednego z symboli polskiej motoryzacji, czyli Fiata 125p. Produkowany był on przez 24 lata od 1967 roku. Był on godnym zastępcą innej polskiej legendy – Warszawy produkowanej do 1951 roku. Wykorzystano w nim stosunkowo mocny silnik, który pozwalał rozpędzić się Fiatom do 155 km/godz. Wyprodukowano go aż 1,5 mln sztuk, z czego 586 376 wyjechało z naszego kraju i trafiło w ręce zagranicznych kierowców. Fiat 125p zwiedzał cały świat.

Francuska „kaczka”

Entuzjaści francuskiej motoryzacji zapewne znają ją doskonale. „Kaczka” to po prostu Citroën 2 CV, samochód, który wzbudzał bardzo skrajne uczucia. Dla jednych był to unikat, swoiste piękno o niecodziennej stylistyce. Dla innych symbol tego, jak samochód wyglądać nie powinien. Nikt jednak nie zaprzeczy, że Citroën 2 CV zatrząsnął światem motoryzacji w I połowie lat 90. XX wieku. To charakterystyczny samochód o karykaturalnie wąskich kołach i obłych kształtach. Debiutując, uznany został za najbrzydsze auto. To tylko kilka powodów, dla których musiało się znaleźć w kolekcji Kultowe Auta.

Włoska elegancja

Prawdziwa ikona stylu i elegancji, sportowa legenda, zaawansowane technologicznie dzieło nowej generacji. Alfa Romeo Spider jest ozdobą kolekcji Kultowe Auta, który doskonale odzwierciedla włoskie piękno. W prostej, ale wytwornej stylistyce bije sportowe serce, natomiast całość dopełnia bogate wyposażenie, które w czasach powstania auta były czymś zupełnie nowym.

Kultowe Auta na Twojej półce

Kolekcję Kultowe Auta można kupić m.in. na stronie Kiosk.ruch.com.pl. To książka z dużą ilością wartościowej wiedzy dotyczącej konkretnego modelu samochodu. Znajdziesz w niej specyfikację techniczną, charakterystykę i projekt oraz historię powstania. Na szczególną uwagę zasługują jednak modele samochodów, wykonane z wysokiej jakości metalu, z troską o najdrobniejszy szczegół, wyróżniające się niebywale wiernym odwzorowaniem oryginału.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ